Які права має споживач при купівлі пального на АЗС: роз’яснення Держпродспоживслужби

Надіслав: ilona , дата: чт, 12/11/2025 - 08:41
ворон

23 жовтня цього року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів  на своєму офіційному вебсайті  (https://dpss.gov.ua/) надало роз’яснення про права, які має споживач при купівлі пального на АЗС. Розповімо про це більш детально.

Право на якість, безпечність, достовірну інформацію

Коли ви заправляєте авто на автозаправній станції (АЗС), ви маєте такі ж права, як і при купівлі товарів у магазинах — зокрема право на якість, безпечність, достовірну інформацію, розрахунковий документ, як це передбачено Законом України «Про захист прав споживачів».

Нагадуємо споживачам, що в Україні діяльність АЗС, зокрема щодо реалізації палива, олив, мастил, регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами».

Що варто знати споживачу?

Продавець пального зобов’язаний надати вам достовірну, доступну і своєчасну інформацію про продукт. На ваше прохання – копію паспорта якості та декларації про відповідність.

Продавець разом з продукцією в обов’язковому порядку видає вам розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.

Перед відпуском пального на табло колонки повинні бути встановлені нульові позначки обсягу та вартості.

Якщо у вас є підозра, що відпущено менш пального (недолив), оператор має право та зобов’язаний провести контроль за допомогою еталонного мірника. Відхилення не має перевищувати:

- для рідкого пального – 0,5 %;

- для олив – 1 %;

- для скрапленого вуглеводневого газу – 1 % .

Найменування палива, марка, вид та вміст біокомпонентів розміщується, зокрема, на паливо-розподільчому обладнанні.

Розрахунки можуть здійснюватися готівкою та/або безготівково.

А якщо недолив…

У разі доказаного недоливу — вам мають відшкодувати фактичні збитки, а колонку заборонено використовувати до ремонту і перевірки.

Якщо Ваші права споживача порушено, і адміністрація АЗС відмовляється виконати ваші вимоги  — ви маєте право звернутись до територіального органу Держпродспоживслужба за місцезнаходженням АЗС.

Ігор Ворон, юрист