
7 серпня цього року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) на своєму офіційному сайті (https://dpss.gov.ua/) надало роз’яснення про гарантійний термін непродовольчих товарів. Розповімо про це більш детально.
Гарантійній строк на товари
В нашому світі немає нічого вічного. І це стосується будь-яких товарів, що може придбати споживач.
На харчових продуктах інформація про кінцевий термін споживання обов’язково зазначається на етикетці, а всі інші товари мають гарантійний строк.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк – це термін, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
Основні правила гарантій для споживачів
Нагадуємо споживачам деякі правила, що регламентуються, Законом України «Про захист прав споживачів»:
- на сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
- у разі онлайн-покупок, гарантійний строк обчислюється починаючи від дня передачі товару споживачеві, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складення - від дня їх здійснення, а якщо день передачі, установки (підключення) чи складення товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно перебувало у споживача до укладення договору купівлі-продажу, - від дня укладення договору купівлі-продажу;
- при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті.
- при обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.
Водночас нагадуємо, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення ним розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Якщо ваші права споживача порушено
Якщо ви вважаєте, що ваші права споживача порушено – звертайтесь до Держпродспоживслужби або до її територіальних органів.
Зокрема, споживач може:
- заповнити форму на сайті Держпродспоживслужби;
- написати листа на електрону пошту: econsumer-info@dpss.gov.ua;
- надіслати паперове звернення на адресу: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1;
- зателефонувати у робочий час на гарячу лінію Держпродспоживслужби: (044)-364-77-80, 050-230-04-28.
Ігор Ворон, юрист